25 september 2022

Ett masters race

Jag anmälde mig till ZHR Masters Weekender i grupp D(60-69 år). 3 varv 25km/varvet alltså 75km med 439hm och en lååång backe(för mig i alla fall) på 2,35km och 3% stigning. Vi klättrade alltså den backen 3 gånger och den var lika vidrig varje gång... Jag gjorde pers på den på det första varvet 4:54 28,8 km/h 308Watt(3,76 w/kg) 147bpm och 84rpm! Jag tappade delar av klungan jag var med i på andra varvet i backen kom ikapp några stycken och körde ifrån några stycken men det var ett gäng som kom iväg. Vi vart 4 stycken inkl. mig 2 till från D-gruppen och en från C-Gruppen som jobbade tillsammans resten av andra varvet och det tredje och sista varvet till dess vi kom till backen då försökte jag dra ifrån och det såg ut att lyckas men så kroknade jag efter ca 1,5km och de tre andra kom ikapp. Nu stack en av de mina från D-gruppen och då gick jag om de två andra och stötte på han som försökte komma iväg resultatet var att vi två fick ca 6 sekunder på de två andra en C och D gruppsåkare. Så med 900 meter kvar så stötte jag på min gubbe men han var lika stark vi avvaktade till en ren spurt imål fick samma tid! Jag i G gruppen 60-64 och han i H gruppen alltså 65-69 år! Ett otroligt jobbigt race men samtidigt kul att man orkade hänga med de snabbare åkarna i nästan 2 varv ändå! 







Med det så är dagens och veckans träning till ända! Dagen vart 118km och 3 timmar 22 minuter och 34 sekunder. Veckan 587km och 18 timmar och 55 minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar