30 juni 2022

Mmm! Nu är man pensionär igen!

Vilket innebär att jag kliver upp när jag känner för det och kan träna när jag vill! Alltså kom roddpasset denna fina dag inte förrän klockan 8. Ett rätt så balanserat och hårt pass jag rodde 8000 meter på 35 minuter i 2:11.3 tempo! Svettades som en gnu trots att jag pausade var femte minut för att torka ansiktet och dricka vatten! Så ja det kändes som jag tog i ordentligt!


Jag valde att cykla ett avslappnat och skönt förmiddagspass runt 10-tiden idag. Cyklade via cykelvägarna ner till Storheden vidare till Notviken, Mjölkudden och in till stan tillbaka mot järnvägsstationen via Storgatan ner och förbi Lulsundet mot Björx och upp till Ormbersparkeringen åter därifrån Bergviken in till Mjölkudden via de nya cykelvägarna. Åter förbi Tuna och Notviken till Storheden upp via DHL till Kyrkogården där jag vände åter ner till Storheden men nu gick färden hemåt via Gammelstad och cykelvägarna hem!

Strax över 1 timme och 40 minuter vart det. Nu är det som att cykla på Mallorca ta mig tusan 24° Celsius säger cykeldatorn!!!

Å som det inte var nog så cyklade jag drygt en timme till innan min träning var över för idag. Lite runt omkring i närheten bara. Å om det var 24° C på förra passet så hade jag nu ännu högre temp hela 29° C!!!

Med det så har jag skrapat ihop hela 3 timmar och 21 minuter träning idag(rodd och cykel)!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar