14 maj 2022

Ojojoj!

 

Ja det kan man verkligen säga, ja inte för den här 30 minuters rodden som fick tjäna som uppvärmning till något sååå mycket tuffare så det finns knappt! Jag hade planerat det så att dan efter vilodagen skulle jag börja med att ro en lång uppvärmning innan jag gav mig på någon av de rankningsbara workouts som finns att välja i Concept 2 datorns meny. 


Jag valde att försöka mig på 2000 meter! Där var mitt personliga rekord på 8:08.3 och ett 2:02.0 tempo från den 16 februari i år. Jag har inte gett mig på den distansen sedan dess eftersom jag tycker mig minnas att den var vidrigt jobbig! Men nu efter vilodag så tänkte jag är det någon gång jag kommer laddad så är det väl nu. Å ta mig tusan vart det inte så!!! Inledningen när man börjar ro och genast måste ta sig upp i ett sjukt högt tempo för att ha någon möjlighet att matcha rekordet från i februari är ju att jag direkt behövde komma ner på 2min/500m! Jag rodde så hårt så jag faktiskt höll på att krokna var så  fokuserad på högt tempo att jag höll på att dräpa mig direkt! Pulsen rusade upp i strax över tröskelpuls och det kändes som jag inte kunde andas eftersom jag andades för tätt alltså höll inte jämn andning utan försökte pusha med andningen för att klara tempot. När jag väl ställt om lite i skallen och fokuserade på kraft och teknik så kom jag direkt ner i 1:59 utan att få andnöd! Från 1000 m till 1500 m kom jag ner ytterligare lite till ner till 1:57.3 för att sista 500 metrarna gå på 1:56.3! Å med det kom mitt nya personbästa på 2000 meter rodd 7:50.2 hela 18 sekunder snabbare än mitt förra rekord! 1:57.5 tempo och första gången jag är under 2 minuters gränsen för en hårdare rodd!
Nå efter detta var jag tvungen att ta en stunds återhämtning på cirka en timme innan jag gick igång med trainerpasset!


Började cykla själv och hade valt tick tock banan i Watopia men si då kom B.Brevet ikapp mig efter cirka 4km! Då bestämde jag mig för att haka på B.Brevet gruppen för 1-2 varv beroende på hur det kändes. Så istället för Tick tock blev det Sand and Sequoias 20,14km på nytt rekord med B.Brevet gruppen 30:05 40,2 km/h 237Watt(2,8 w/kg) 126bpm och 71rpm inga som helst problem att följa gruppen så tanken var ett varv till men då glömde jag klicka höger för att följa B.Brevet gruppen in på Titans Grove fwd på andra varvet. Tja så då blev det till att cykla solo resten av passet fram till 1 timme och 23 minuter gått! Jag cyklade mitt eget segment öknen-Epic KOM bypass to Italian Villas-åter till korsningen för att svänga höger upp mot epic KOM men där ta vänster upp till öknen igen och platten tilbaka till start och spawn området där man startar på fjärde bästa tid 48:41 inte illa! Med det så har jag fått ihop 2 timmar idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar