3 oktober 2021

Aj som fan

Körde ett 2 timmars pass igår lördag med fokus på höjdmeter på trainern. På slutet började jag känna av höger ljumske och avslutade passet. Nu har jag ont när jag sitter eller cyklar inte när jag går. Det sitter djupt in ljumsken så pass känner jag. Har sedan gårdagen kört med Voltaren 2 gånger dagligen samt 2 pass med Tens maskinen om 30 minuter vardera. Men detta kommer att ta tid vad det gäller läkning, minns att jag fick något liknande för en herrans massa år sedan långt innan jag började med cyklingen tror jag sprang en hel del på den tiden. I alla fall var samma sida dvs höger ljumske och skadan satt i några månader innan den läkt ut helt visst jag kände inte av den till och från men så fort jag försökte göra något konditionsmässigt så kom skadan tillbaka... Är lite rädd att det kan bli samma visa denna gång men hoppas inte det. Tränar givetvis inget utan försöker få skadan att läka med det jag skrev inledningsvis. Om man googlar på ont i ljumsken så framgår det att smärtan kan komma från:

1. Adduktorerna - musklerna som fäster under pubisbenet.
2. Muskler som höftledsböjare och quadriceps på lårets framsida, som fäster in i/utlöper från lårbenets övre del.
3. Höftleden.
4. Sätesmuskeln.

Återstår att se hur det går med läkning och rehab.

Update!

Kör 3 rehabövningar som jag hittat på nätet och efter att jag börjat köra dem så har jag börjat känna smärta i sätesmuskeln på höger baksida. Medans ljumsken nästan inte känns av alls. Men fortsätter rehab veckan ut får se hur det känns nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar