3 juli 2019

Nu jäklar!

Morgonen inleddes med att jag åt frukosten sittandes vid bordet sedan dusch och övriga bestyr på toaletten. Efter det väntade jag in ronden för att få rätt på hur jag skulle hantera detta att jag ska vara uppe samtidigt som höger ben ska vara i högläge så mycket som möjligt. Som det nu är så sväller foten direkt jag tar ned den från högläge. Ortopedläkaren höll med om moment 22 situationen. Jag fick då veta att upp till 7-10 dagar efter operation är foten väldigt svullen så är det bara. Hans råd var att köra på så mycket jag orkar och känner som inte gör ont. Så till lunchen upp igen och ta lunchen vid bordet en extra sväng i rullstolen runt avdelningen sedan få smärtstillande innan 13-mötet med fysioterapeut och arbetsterapeut. Nu fick jag testa att helt själv ta mig upp i sittande ställning på sängkanten därefter upp i stå på ett gåbord. Därefter gå runt rummet på ett ben dvs hoppandes och sedan åter till sängen och själva gå ner till sittande position på sängkanten för att därefter med det friska benet ta upp det skadade benet i högläge igen! Kände givetvis av det men det gick fan så bra! Nu vila ett tag innan jag kände att det var dags för dagens andra besök på toaletten. På samma sätt som efter lunch dvs själva med gåbord till och från toaletten. Å se på fan utan någon extra smärtlindring så gick det bra även denna tur. Återstod middagen 16.30 jag avnjöt den också sittandes vid bordet i rullstol. Nu återstår det ett kvällsmål som jag tror jag tar i sängen känner mig väldigt nöjd med dagens övningar.

1 kommentar:

  1. Vad bra att det gått bra efter operationen. Kämpa på mats 👍👍👍💖

    SvaraRadera