12 maj 2019

Uthållighets- /distansträning!

Ja så kan man välja att köra söndagspasset när det inte vart något pass alls igår lördag. Hårt kroppsarbete här hemma i drygt 3 timmar gjorde att jag kände att det var läge för träningsfritt igår. Muskler har fått jobba hårt men cykelbenen fick vila.

Istället så satsade jag på ett uthållighets- /distanspass idag inne på trainerhojen eftersom regnet vräkte ner där ute. Det vart 3 timmar 115,92 km Flat Deserts och målbilden jag hade var tuffa 3 w/kg. Det vart istället 263 Watt(3,1 w/kg)! Ja jisses djäklar va bra det hade jag liksom inte riktigt trott i och med att det varit tufft sista tiden å sedan fredagkväll nästan som att förkylningen satt sig i kroppen igen... Med det så kände jag att det kunde vara klokt att skippa högpulsträning utan istället satsa på långt å lågpuls istället å så blev det men att det skulle bli så bra det trodde jag inte. Hade faktiskt varit nöjd med 2,8 w/kg! Från runt 2,5 timme körda vart det jobbigt! Där och då fick jag skärpa till det för där började dipparna i effekten att komma. Bara fokusera på effekten sista 30, det gick men det var extremt jobbigt! Utöver det så ger TrainingPeaks mig 224 i TSS vilket indikerar ett stenhårt pass!


Så här gick timmarna,
1:a 121(74%)bpm/37,6 km/h/244 Watt(2,84 w/kg)/68 rpm.
2:a 124(76%)bpm/38,2 km/h/264 Watt(3,07 w/kg)/68 rpm.
3:e 135(82%)bpm/40,0 km/h/282 Watt(3,28 w/kg)/70 rpm.
Veckototalen då uppe i

Månadsutmaningen,

Inte säker att det trots 3 timmar just avklarade är färdigt med veckan kan komma en kvällstimme också jag håller på den så får jag se. Blir inget mer idag känner att det räcker med det distanspass som avverkats, nya tag nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar