5 maj 2019

Före middagenpasset

Ja å nu värmde jag upp i 9 minuter innan jag som bestämt var innan passet drog igång med att cykla någonstans mellan 10-12 km tempo intensitet, om det gick. Å si det gick inget konstigt visst ansträngningen var på topp men lungorna fungerade som de skulle lite rossel mitt i men sedan var det lugnt när jag kom in i andningen så att säga. Kändes rent av bra riktigt bra! Nu vart det 12 km på 17:18 minuter i maxläge 41,6 km/h 312 watt(3,6 w/kg) 143(87%) bpm och 96 rpm i kadens! Ett stenhårt tempopass!
Ja jag kände att det var ok med kroppen själva förkylningen är i stort sett borta lite kvar i bihålorna men det har jag i stort sett hela tiden tills det blir varmt känns med andra ord bra, benen och de konstiga smärtor jag får vid vila från cyklingen inte något över huvudtaget där. Nu fortsätter jag ändå med cx:en till jobbet imorgon lugnt å fint inga större utsvävningar där. Kanske lite längre morgon och/eller eftermiddagspass vädret som avgör det annars trainer. Det är utlovat runt -1 grad på morgonen och +2/regn när jag ska hem. Men allt kan ju hända får se vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar