16 januari 2019

Hem från jobbet middag sedan ett kvällspass


Så såg resten av min träningsdag ut, först hem nu vare -21 grader sista 500 metrarna hem brrr! Men det går grymt bra med min vinterjacka inte vintercykeljackan den är för tunn.Vinterjackan den som nu är några år är jag väldigt rädd om för den har en fodrad huva med igenstängningsmöjlighet så i stort sett bara ögonen syns. Med den på å nått underställ under så är det inga problem på överkroppen och nertill så fungerar det också bra med underställsbyxan, ett par cykelbyxor närmast kroppen ändå för att skydda rumpan från skavsår och så vinterbibsen. Vinterhandskarna förstärkta med de tunna långfingrade hösthandskarna så håller jag ut den stund det tar att cykla 3,5 - 4 km till jobbet.
Väl hemma idag så vart det middag med frun och sedan trainerpasset sen start alltså.

Jag valde att cykla London och började med Classique men ändrade mig å cyklade lite fram och tillbaks fanns inget krut ingen känsla i kroppen alls det gick rent ut sagt skittungt!!! Men då bestämde jag mig för att hoja till startbannern för Greater London Flat och drog igång Mazzes runda om 27,72 km efter första runda så valde jag faktiskt att köra en runda till dvs 2 x Mazzes runda, första varvet snittade jag 262 watt(3 w/kg) andra varvet fick jag upp snittet till 282 watt(3,3 w/kg)! Det gav totaltiden ovan 2:02:58! Fick kämpa men kom igång så sakteliga och hade i mål faktiskt lyckats kämpa ja verkligen kämpa mig till ett 3,0 w/kg snitt! Såå nöjd med den prestationen med  tanke på hur passet började. Men nog var det ett pannbens-pass alltid mycket vilja där måste jag säga.
Total träningstid idag då med all träning 3:06:06 cykeltiden 2:31:00! Veckan är nu uppe i 5:32:10 och det utan någon som helst träning i måndags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar