21 november 2018

Bra trainerpass riktigt bra!

Började med en hyfsat lång upppvärmning 12 minuter sedan började jag mata på det jag bara orkade i 3 mil på en hyfsat kuperad bana i NYC nämligen den kombinerade Park Perimeter Loop Banner to Banner inklusive Sky Loop alltsom allt drygt 12 km lång. Cyklade givetvis detta pass i tempoställning 3 mil! Jag känner en viss smärta i vänster handled som inte är ok rörelsemässigt efter armbågsskadan, men med min envishet så lär den bli bättre i alla fall. Jag körde 1 timme totalt med uppvärmning plus tremilen i tempoställning. Gick riktigt bra faktiskt
30 km på 44:57 kan meddela att banan i fråga är minst 400 hm om inte mer snittpuls 136(83%) bpm och maxpulsen 148(90%) bpm snitteffekten 331 watt(3,9 w/kg) samt 78 rpm i kadens. Jag kör inte 3-mils tempopassen alltför ofta av den enkla orsaken att de är så fruktansvärt jobbiga så det finns fan inte på kartan. Som idag då så hade jag en djävulsk muskeltrötthet snudd på syrekänning i båda lårmusklerna framsida i uppemot 20 - 25 minuter och detta beroende på att jag låg i tempoposition på trainerhojen. En lite annorlunda sittställning som givetvis gör att man använder lårmuskeln lite annorlunda jämför med när man sitter mer upprätt med händerna i bocken eller hooden. De resterande 20 minuterna kämpade jag mot en utmattning som minut för minut kändes mer och mer! Då gäller det att plocka fram det sista man har all out effort!!! Man kör ner kroppen rejält med dessa tempopass fick 153 i TSS bara det säger det mesta!
 
Efter 3 milaren så matade jag på paceat tills jag fått ihop de 1:40 som behövdes.
Totalt idag vart det 2:07:24 månadsmålet uppe i 47:32 86% av 55 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar