13 augusti 2018

Hektisk eftermiddag minst sagt!



Ja jag hade lovat fixa in ett paket till dottern som vi missade igår på hennes födelsedag. Samtidig så kom mina träningshjul idag så det vart lite mycket på en gång. Valde därför kort korta rundan hem 6 km. Därefter på med ett överdrag och iväg till dotterns lägenhet med paketet. Hem igen samtidigt som jag hämtade ut träningshjulen från Cykelkraft, Miche Reflex RX7 kanttråd. Monterade kassetten fälgband och slang å däck samt snabbkopplingarna! Så på med hjulen på hojen och ut på en testrunda. Till min förvåning kändes de rappa och styva samt totalt okänsliga för sidvind, skönt phuhu! Det vart en kortare tur till färjeläget och tillbaks lite drygt 20 km bara för att känna på hjulen och att var som det skulle. Hemma igen in i garaget så hör jag: Psssssss!
Punka punka punka! Den här gången en riktigt sådan inga felaktiga fälgband utan ett vasst föremål hade gjort hål rakt igenom däcket och slangen... Sånt händer men typiskt nu när jag redan skruvat å donat ett tag, jaja på med ny slang å så bytte jag faktiskt däck också hade ju ett tillgängligt! Originalhjulen är nu strippade dvs helt rena bara hjulen så att säga ska lämna dem till Jorma för genomgång de är ju i princip fabriksnya men inte fungerande??? De nya Michehjulen gick som sagt grymt bra och utan några missljud heller. Så nu har jag hängt upp racehjulen till linjehojen i hjulväskan så de får vila till nästa sommar och vilket race det månde bliva återstår att se...

Miche Reflex RX7
Nu så! Imorgon äre då som jag tidigare sagt sista rekordmilen för i år... Lungt pass till och från jobbet för att bara hålla igång ben innan urladdningen imorgonkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar