8 juni 2018

Sista cykelpasset denna resa Coll de Sa Batalla och Sa Calobra!


För trettonde dagen i rad ett cykelpass på Mallorca det sista på denna resa :-(
Tiden går fort när man har roligt å det har vi haft nästa hela tiden det som tog ner glädjen var transfern med hoppa.com till flygplatsen förra lördagen för min dotter och hennes pojkvän. Den kom aldrig och när vi fick kontakt med hoppa.com så sa de bara ta en taxi och skicka in ett klagomål så får vi se. Skitföretag rent ut sagt återstår att se om dottern får igen taxipengarna eller inte. Nåja i övrigt så har allt precis allt varit kanoners!
Dagens sista runda vart som synes först upp till bensinmacken för att efter en banan och fylla flaskan med Gatorade från macken till Sa Calobra!

Jag gjorde visst den som sista klättring efter 13 dagars kontinuerlig träning! Är man klok? Nee! Men det var inte så illa som synes så är jag snudd på mitt pers från 2014 saknas runt ikring 1 minut bara! Å då var jag rätt rökt sista 2-3 km:arna fick kämpa som fan för att hålla styrfart! Men grymt nöjd har nog aldrig varit starkare eller lättare många nya fina personliga rekord har jag gjort så bevisligen har jag gjort nått rätt å det på en hyrhoj som inte alls är rätt för mig. Har inte skrivit något om det förrän nu men Huerzeler-hojen var verkligen inget kap! Det vart ju en aluhoj för att hålla ner kostnaden å då blir den ju tyngre än om jag haft min egen växlarna krånglade konstant trots 2 besök till butiken under de 13 dagar jag haft den. Men ok det var mitt val och i slutänden så var den ok dock inte mer. Jag har ju fått grymt med träning de dagar jag varit ute på cykel! Om än med ont i axlar och nacke!
Passet i Relive!
Totalen för de 13 dagar blev

Om allt går som det ska imorgon lördag så ska vi landa på Kallax runt åttatiden imorgonkväll. Hoppas värmen är åter då därhemma sett att det är rejält kallt, huvva!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar