16 juni 2018

Ett lagompass idag lördag

16 grader och sol inte något man är bortskämd med så istället för trainerpasset vart det 1:25 utomhus. Bra känsla i kroppen jag valde att cykla över gäddviksbron upp till rondellen mot flygplatsen vänding i rondellen tillbaks mot gäddviksbron och resan hemåt. Med en av stickare till rutvik och åter därefter ut till storheden innan jag vände nosen mot hemmet i sunderbyn.
Efter det pumpade jag däck rengjorde och smorde kedja på fruns Sjösala damtralla. På Vengen bytte jag racinghjulen till Powertap bakhjulet och framhjul som knappt använts. Men tyvärr var växlarna icke ok dribblade än hit än tid men så fan heller... Jag kollade ändläget som inte var ok efter hjulbytet. Problemet löst nu är det grönt ljus för att köra distanspasset imorgonbitti! Då vi ska göra följande,
Kent N, Roger N, Daniel H och undertecknad ska hoja hemifrån Luleå(Kenta), Gammelstad(Rogga), Sunderbyn(Mazze) och Sävast(Danne). Det blir då vidare till Älvsbyrondellen(67 km körda fr mig) där svänger vi vänster ner mot Piteå väg 374, jag och Danne troligen Rogga också svänger av i Arnemark(91 km fr mig) upp mot Ersnäs(120 km fr mig) vidare Klubben, Ale, Seletkorsningen(140 km fr mig) nere i Sävastrondellen (168 km fr mig) nu äre ju bara ett stenkast hem till mig ju cirka 2 mil bara totalen då enligt Stravas ruttberäkning blev 187 km på ett ungefär. Återstår att se om vi får ihop det först måste vädret hålla vad det lovar mellan 14 och 20 grader och delvis soligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar