21 maj 2018

Först hämta hoj sedan fixa middag därefter skoj på samma hoj

Då var Vengen åter i mina ägor nu med Ultegra vevpartiet som satt på förra hojen. Jag har nu testkört hojen upp till Sävastrondellen via 97:an i motvind upp till rondellen desto roligare hem resterande del av passet. Oljudet som jag hört kontinuerligt från vevpartiet hördes tyvärr i stort sett hela tiden upp i motvinden till Sävastrondellen men nu kommer det skumma i medvinden i rätt så hög fart med rejäl belastning hördes det inte alls. Alltså! Det kan omöjligt komma från vevpartiet nu utan kommer antingen från sadelstolpen, pedalerna(som dock är nya) eller hjulnaven... Hmm! Jag kommer troligen att ta med mig Garmin Vector 2S pedalerna till Mallorca så då utesluter jag den delen sedan hjulen jag skulle kunna ta med mig högprofilerna som har 11-delat på sig, sadelstolpen sänker jag en halv centimeter börjar med att sänka sadelstolpen sedan byter jag hjul imorgon ifall inte sadelstolpen är boven...
Passet då? Som sagt hård motvind upp till Sävast runt 6 m/s bra då att hålla 30 km/h dit. Hem snittade jag 39 km/h fram till jag värmde ner. Hade ett segment på 97:an där jag matade på bra 12,97 km i 40,8 km/h och ungefär 308 watt(3,6 w/kg) enligt Strava 133(81%) bpm!
Segmentet på Strava som går från Sävastnässkylten ner till sjukhuset, där hade jag
Hela passet inkl nedvärmningen vart!

Passet i Relive!
Månadsmålet till och med idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar