3 oktober 2016

Vilodag!



Mmm! Hämtade dottern från flyget igår kväll eller eh natt det landade vid midnatt så jag var inte i säng förrän 00.30. Ingen träning idag så det var en lugn morgon, uppstigning runt 6-snåret frukost sedan pendlarcykling i lugn och sakta mak till jobbet. Konstaterade att det var kallt minus grader rent av brr! Dags för dubbdäcken på hybriden å långkalsonger på gubben ;-)  Såg igår när jag kollade trainingload att jag låg rejält på minus, dvs på väg mot överträning så vilan kommer precis rätt i tid. Kommer att köra en återhämtningsvecka den vecka som nu kommer dvs lättare träning färre timmar. Trainerträningen kommer nog att ta över mer och mer inte bara för mörkret som hitills utan nu även för kylan som sakta kryper in över länet. Prognosen säger minus några dagar i rad nu. Å då går jag över till ren pendlarcykling till och från jobbet. Det går inte att köra hårt på isiga vägar då riskerar man omkullkörning med skador som följd så nä det får allt bli trainern då, övergången brukar komma i oktober oftast så här års  så det är som det brukar vara. Jag körde dock mer offensivt med hybriden fram till november i fjor då jag tyvärr gick omkull på en isfläck å rev sönder vinterbibsen samt fixade mig 2 asfalteksem i samma veva :-(
Så nee jag kör trainer jag enklare, varmare och framför allt säkrare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar