26 oktober 2016

Kyligt och isig morgonrunda till jobbet

Så jag tog det vääldigt försiktigt in till jobbet isen glittrade i ljuset från min starka lampa varnande så jag var noga med att cykla försiktigt i varenda sväng jag gjorde. Tappade aldrig fästet eller så men vågade inte stå upp å trampa för risken att göra just det. Ett ganska så lågpulsat pass, 109(66%) BPM är ju nästan så man somnar på hojen ;-)

Till jobbet
Nä men nöjd att jag tog mig helskinnad till jobbet, ingen vurpa som förra hösten då jag rev sönder vinterbibsen och fick mig ett riktigt fult asfalteksem på höger knä. Men efter 2 dygns regnande så var det inte konstigt egentligen att vägbanan var frysen, vattnet hade ju inte torkat upp det är för kallt för det. Nu tror jag med några plusgrader hem i eftermiddag att hempendlingen kan bli perfekt uppvärmning inför tröskeltesten om 30 minuter, hoppas det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar