12 oktober 2016

Hem via skogsbilväg



En lite längre runda nu på eftermiddagen i och med att jag hade hybriden, så vågade jag mig ut på grusvägen mot Norramark så långt vägen gick vände någonstans på toppen av en backe! Backen den långa är på 4 km med en snittlutning på 1,3 % rätt så rolig klättring den sista backen dit där vägen tar slut är är 410 meter och har en snittlutning på 4,5 % där var det nära att jag fick kliva av å gå. Ja det var blött och lerigt så jag höll på att tappa fästet faktiskt fick sätta mig ner å lägga tyngdpunkten på bakhjulet,  tog mig precis upp det var på håret :-)
Sedan tillbaks till sjukhusrondellen samma väg som jag kom då ;-)
Det visade sig var 8,4 km enkel väg dvs 16,8 km extra i och med att jag valde att cykla grusväg inledningsvis. Sedan ut till färjeläget tillbaks till Byn så var eftermiddagspasset klart!
Därefter snabb middag innan hyra släp för bortforsling av diverse grejer till soptippen de har bara kvällsöppet en dag i vecka onsdag mellan 16-20 gissa om det var kö till tippen! Det gäller att var på hugget! Det vart ju dessutom mörkt runt klockan 18 så då såg man inte mycket där ute vid sopsorteringen andra resan ut till tippen... :-)

Hem från jobbet längre runda än vanligt!
Bra pass, rolig grusväg, skön temp med några plus å backarna var inspirerande 212 hm på bara 36 km skvallrar om en backig runda tycker jag. Nästan så jag tycker det är roligare att klämma backe än köra nedförs nu när det börjar bli kallare. Man blir varm och får stå och bryta så mycket man vill ja sen så måste man ju orka förstås det var ju det då :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar