23 oktober 2016

Efter 2 dygns vila

Så brände jag av ett 40 minuters pass nu strax efter att vi kommit hem från Umeå och att jag tvättat bilen som blev jätteskitig i slaskvädret både ner och hem igen småregn och medföljande slask då. Men det var det värt, vilken guldklimp till barnbarn vi fått, en jättefin grabb !!! :-)
Så efter den resan och upplevelsen så valde jag att ändå bränna av ett väckarpass, vi fick i oss en massa gott också på resan så det behövde brännas kalorier...
10 minuters uppvärmning sedan 20 minuter på 307 Watt(3,57 w/kg) 140(85%) BPM i snittpuls och maxpulsen uppe i 156(95%) BPM innan det var dags för 10 minuters nedvärmning!
Skulle jag nu ta den tjugan som ftp-värde så är mitt nuvarande ftp-värde alltså 307x95%= 292 Watt på ett ungefär! Vilket jag inte tror är helt fel, det var riktigt jobbigt de sista 10 av 20 minuter så som det kändes nu idag.

20min@307Watt


Sista fem av tjugan var som synes rätt jobbiga för att inte säga vidriga!!! :-)
Grisade mig igenom dem med hedern i behåll tycker jag 150(91%) BPM 344 Watt(4,00 w/kg)!
Å ja jag har vilat i 2 dygn det är mer än 48 timmar sedan fredagspasset som jag avslutade runt 16.30. Eftermiddagens pass påbörjades efter 17.20. Alltså mer än 48 timmar sedan :-)
Men nu är veckan klar på alla sätt å vis imorgon börjar en ny vecka en ny dag.

Veckans total
Månaden total uppe i drygt 44 timmar alltså har jag 7 träningsdagar på mig att klara av 6 timmar för att nå 50 timmars strecket! Det lär jag klara av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar