25 september 2016

En grym vecka till ända!

Solodistans
Å det vart tuff avslutning lördag-söndag kan jag konstatera. Igår 14 mila distans med Kent runt Luleå-Rosvik trakterna. Idag avslutade jag veckan med Älvrundan förstärkt av Selet-Mockträsk! Det vart 8 mil idag. 81,23 km på 2:45:25 116(70%) BPM i snittpuls samt NP 200(63%) Watt! Rökta ben javisst men samtidig en känsla i kroppen som inte går av för hackor! Stark som faan! Det är en sån kick å känna att man är så här bra tränad och kan utmana kroppen vilket man ska göra tycker jag då på den nivå man befinner sig konditionsmässigt givetvis! Det var varmare väder men tröttare ben så det gick väl på ett ut ;-)
Körde dock på hårdare i medvinden upp till Boden utefter Mockträskvägen! Detta var enda stället jag medvetet körde hårt annars försökte jag inte ens trötta ben som sagt, ja man ser ju på snittpulsen att det var trötta ben gick INTE att få upp pulsen idag...


Två huvudmål denna vecka att dels få ihop minst 50 mil, det klarade jag och det andra var att komma över 40 träningstimmar för månaden och det klarade jag också! Veckan i sig rätt så hård dryga 17 timmar fick jag ihop och 52,3 mil cykel! En annan sak som talar för att detta var en av de tuffaste veckorna detta träningsår är TSS för veckan som var 894,7, å det är högt det är faktiskt en rekordnotering i sig närmaste jag varit var vecka 26 då jag kom upp i 864 i TSS för en vecka.
Ser nu när jag kollade lite mer noggrant att detta var den tuffaste veckan på hela träningsåret rent av. Enda vecka som är i närheten är mallorcaveckan i april med Danne där vart det "bara" 16h51min, då vart jag ju sjuk så det blev inte mer än så dvs 3 dagars cykling...


Nu återstår att på de fem dagar som återstår av dels träningsmånaden september och även mitt träningsår få ihop 10 träningstimmar så har jag klarat 50 timmar även denna den sista träningsmånaden. Nytt träningsår inleds nu på lördag den 1 oktober!

10 kommentarer:

  1. hittade på trainingpeak att vecka 29 hade jag 1132 TSS det du?????LOL

    SvaraRadera
  2. Holy shit! Det går inte av för hackor!! Va fasen gjorde du? :-)
    Mallis eller?

    SvaraRadera
  3. Trainern 12 timmar liten drygt🚲😎😎😂😂😂😂

    SvaraRadera
  4. Veckan i Laholm hade jag 1008 i TSS

    SvaraRadera
  5. Hoppla! Då var mina nästan 900 i TSS inget att tala om ;-)
    Riktigt bra kört Stephan!!!

    SvaraRadera