21 september 2016

Distanspass hem från jobbet

Så vart det hade inget förutbestämt gick på ren känsla bara när jag stod där utanför sjukhuset redo att dra igång träningspasset, från sjukhuset ut på 97:an upp till gamla Sävastvägen upp till rondellen vidare parallellvägen upp till Torpgärdaleden där vänster upp till Norra Svartbyn åter tillbaks till Sävast ut på 97:an ner till Färjeläget upp igen och ut på 97:an ner till avfarten till sjukhuset. Vidare upp förbi soptippen upp till Kyrkbyn i Gammelstad å så åter mariebergsvägen till Byn, hemma!
Dryga två timmar tog rundan på 62,7 km och 31,3 km/h 115(70%) BPM i snittpuls NP226(71%) Watt å 82 RPM i kadens! Ett tiotal kortare påslag bara här och där som höjde puls och effekt hårdaste var upp från färjeläget 322 watt(3,75 w/kg) i 1.5 minut, annars rätt bra pace.

Distanspass hem från jobbet
Kändes bra ingen schackning utan bra känsla hela passet, enda var att jag kände mig hungrig på slutet av rundan förståeligt hemma först runt 17.40! Den andra reflektionen var att det redan nu dvs sista timmen jag körde började kännas mörkt! Alltså att det rent av var på väg att mörkna. Jag såg bilarnas belysning grymt bra alltså var det inte ljust längre... Usch å tvi! Mörkrets makter håller på att ta över :-(
Ska jag cykla så här sent fortsättningsvis å det lär det bli om jag ska köra distans direkt efter jobbet ja då får jag nog sätta belysning på hojen.
Tjing!

5 kommentarer:

  1. Tack Stephan! Märks att man är stark, idag kändes det riktigt lätt faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Härlig känsla. Själv väldigt sliten nästa vecka ska jag vila lite mer. Börjar jobba på måndag skönt det.

    SvaraRadera
  3. Ja det är det. Ah då behöver du säkert vilan. Min Kreta resa var perfekt för återhämtning och vila. Ok, hoppas det går bra för dig. Läkningen har gått bra med andra ord.

    SvaraRadera
  4. Ja det har gått bra ska bli skönt börja jobba lite less att gå hemma.

    SvaraRadera