21 september 2016

2x10 min@5% slope

Ja det är för mörkt ute för att starta ett utomhus pass strax efter 05.00 så jag har insett att istället för att sitta å vänta på att det ska ljusna så varför inte köra trainer?

Benpass på trainern
Sagt å gjort så vart det totalt 50 minuter i morse med start 05.10!
Då körde jag uppvärmning 10 min sedan 10 minuter på 53/14 och 5% slope, jobbigt värre! Som synes ;-) 117(71%) BPM 246 Watt(2,86 w/kg) 51 RPM i kadens.

Nå efter första klätterintervallen 10 minuter utan motstånd, sedan den andra tian på 53/14 5% slope. 130(79%) BPM 291 Watt(3,38 w/kg) 57 RPM i kadens.

Så sista 10 minuterna nedvärmning. Dags för en havregrynsgröt frukost innan jag svidade om till cyklingen till jobbet som vart raka spåret eftersom klockan hunnit bli halv sju! Väl inne på sjukhuset så körde jag 3x12 i benpressen sedan fick det vara bra med morgonträning för idag...

Raka spåret till jobbet
Kan meddela att det var rätt ok fram till jag kom till Kläppenskolan där det var sån rådimma att sikten var väl max 20-30 meter fick direkt ta av mig glasögonen som drog igen som ett brev på posten :-) Detta var efter 3 av 5 km så de två sista i rådimman upp till sjukhuset. Å väl där så rann det om mig och det var inte svett utan rent vatten från dimman som att cykla i ehhh en dusch eller nått sånt.
I alla fall nu återstår eftermiddagspasset som jag just nu inte vet vad det ska bli, improviserar där tror jag :-)
Dock så är nog trainerpasset på morgonen här för att stanna. Det blir ju precis vad man gör det till men klart lättare att träna hårt när det inte är några kallvindar som kyler. Trainern ja, den gamle har skött sig exemplariskt nu de senaste gångerna jag kört på den nu när den vet att jag har en ny på väg alldeles strax den rackarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar