17 augusti 2016

Morgonens träning

Cykling till jobbet lätt lätt i näästan 15 minuter, å sedan mina damer och herrar hela 15 minuter på löpbandet på gymmet!!! Jag snörade på mig träningsskorna jag har på jobbet och testade försiktigt att jogga/lufsa i 15 minuter å kan man tänka det gick bra! Inte någon känning i lårmuskler som jag var livrädd för utan mer en ovana att springa :-)
Som sagt 15 minuter 2 km dvs 7:30 tempo! Hehehe! Inte går det fort inte, men det gör inget jag är mest nöjd med att jag kunde springa efter tja 5 år utan ett löppass, ja det är säkert har inte sprungit på en massa herrans år. Senast jag försökte fick jag en lårmuskelbristning efter bara 500-600 meter... Ja jisses men i morse gick det bara kanoners! Såå nöjd!

Lätt cykling direkt till jobbet
Nu ett cykelpass hem från jobbet tid eller sträckning okänd vet faktiskt inte ännu vart Vengen tar mig idag ;-)
Om det känns bra på fredag så kanske jag testar ett nytt joggingpass. Detta för att eventuellt kunna jogga på Kreta varje morgon det är målet för mig just nu och dit är det 2,5 vecka. I övrigt kör jag på känn vad det gäller cyklingen i någon vecka eller så. Den planerade träningen drar ju inte igång förrän i november månad eller nja det är ju prep-träning i oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar