25 augusti 2016

Blött skitigt men ändå skönt ute å lite annat smått och gott!

Ja det var hyfsat varmt trots det ihållande regnet men värmen gjorde att passet ändå vart rätt så skönt faktiskt! Den korta runda blev liite längre än väntat, efter 1 km så kom jag på att jag glömt några prylar hemma... Vänd om!
Men till slut så var jag på jobbet i alla fall. Nu väntar ett timmespass i eftermiddag och enligt klart.se så ska regnet upphöra under förmiddagen så det blir säkert bra det med. Planerat är absolut ingenting :-)
Kör bara dit näsan pekar liksom. Snurra på i en timme sedan hem är tanken.

Morgonpass i regnet
Kan notera att jag under de 18 minuter jag cyklade inte kände det minsta i framför allt vänstra knät som kändes av ordentligt igår under löppasset och det var ju ett bra tecken om något.
Meeh! Tror ni inte klart.se precis ändrat sig och slängt in två regnmoln under 15-16 tiden i eftermiddag... Jaha gilla regn då igen med andra ord!
Fick för mig att kolla hur långt in på förra året jag kunde köra landvägshojen innan det var kört! 1 november sista passet för vintern på Vengen. Året innan 2014 var sista landsvägscyklingen för året den 31:e augusti då jag vurpade och bröt nyckelbenet med operation som följd så det var kört! 2013 var avslutningsrundan på landsvägshojen redan den 13 oktober. Men jag tror att förra höstens 1 november är rekord faktiskt... Så med det facit i hand så har jag, hmm räkna räkna räkna ungefär 8 veckor av utecykling kvar innan det är återgång till trainerträningen i garaget!
Jag måste skaffa mig en ny trainer, som jag sagt tidigare. Den gamla tacxen hänger på gärdsgården nu fungerar men inte hundra. Väntar en månad till innan jag inhandlar ny trainer, har dock bestämt mig för vilken som ska köpas så den utredningen är klar :-)

Elite Turbo Muin Smart B+, den har direktdrift dvs inget bakhjul behövs och B+ står för att den är ANT+ kompatibel det innebär att jag kommer att kunna köra med min gamla Garmin Edge 800 på styret och få in all data från passet i klockan för att sedan föra över informationen till sporttracks och trainingpeaks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar