18 januari 2015

TT Test + 40 km tempo!

Bakade ihop två riktigt jobbiga pass i varandra. Värmde upp ordentligt innan trainer. Så påt direkt! TT Test 5 km, 312 watt(3,53 w/kg), 142(85%) BPM och 90 RPM!
Ligger på exakt samma nivå som senaste testet, varken sämre eller bättre det skiljer 1 watt och 1 pulsslag så nog kan man säga att testresultatet visar samma nivå! Det är bra jag ligger i uthållighetsträning/basträning nu själva toppningen kommer ju inte förrän senare i vår vecka 16 i april månad då drar den håårda träningen igång det blir om möjligt ännu hårdare med stenhårda intervallpass så som VO2max intervaller, cruise intervals, mixed hills och CP30 power ja allt som gör livet ehhh värt att leva! ;-)
Jag är definitivt bättre tränad nu jämfört med samma tidpunkt förra året! Läget är bra.
Ja som sagt jag bakade in ett 40km:s tempo i detta pass. Det innebär att jag skarvade vidare å släppte lös allt jag bara orkade för att klara ett 40 km:s tempo!


Det vart ett nytt personbästa kan man tänka, 40 km på 54:32, 309 watt(3,50 w/kg), 145(85%) BPM och 85 RPM! Miltiderna här ovan! Sista 12 km:arna var vidrigt jobbiga! Jag minns att jag tänkte när jag såg att jag cyklat 28 km att nu nuuu spyr jag!!!
Enorm kraftansträngning man bara försöker hitta en rytm där man inte känner av smärtan men den finns ju inte det gör ont hur man än gör bara ont ont ont!
Sista 5 km:arna snittar jag 327 watt(3,70 w/kg), 152(90%) BPM och 84 RPM! Det är fullt ös trots den fruktansvärda ansträngningsnivå man redan ligger på fullt fokus på andning å att bibehålla trycket på pedalerna skulle jag bara släppa på koncentrationen det minsta så försvinner kadens och effekt direkt så äre bara!!!

TT test + 40 km tempo
Det vart helt enligt planeringen på återhämtningsveckan. Den enda träningsdagens som sticker ut lite granna var den idag där jag låg på betydligt mer än vad som var planerat men den totala träningstiden för veckan är på läppen ganska exakt, planeringen sa 7:45 saknas alltså 26 sekunder!

4:48:43 cykel som är fördelat enligt följande, mtb 57,09 km och 2:43:40 och  trainern 88.98 km och 2:05:03!
De tre styrketräningspassen är 2 rena styrketräningar och 1 spinningcykel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar