1 januari 2015

Nytt distanspass men ojojoj va halkigt det var!!!

Fast jag klarade mig trots halkan som bitvis var rena rama blötisen utan att vurpa!
Får man vara nöjd med tycker jag. Hade några riktigt otäcka ögonblick men satt stadigt på hojen utan att göra några som helst plötsliga manöver så det gick. Den största risken är att man går omkull precis när en bil passerar en, har man otur kan man hamna under den å då går det illa!!!
Nu var det inga sådana incidenter men nära var jag att gå omkull några gånger. Nå cyklade inledningsvis samma sträckning som igår dvs upp till Karlsvik sedan kostigen... Jaja förlåt cykel- och gångvägen till Tuna på ett ställe i en nedförskörning kom plötsligt blankis med rinnande smältvatten på och längste ned var det en skarp vänsterkurva, jag försökte bromsa ned farten med bakbromsen men det bara gleeeed liksom! Ojoj inte bra hann jag tänka, planerade att styra rakt fram i kurvan ner i diket/skogen men precis när jag kom in i kurvan så jag en fläck med blötis med liite snö på styrde försiktigt igenom den fläcken å vet ni va jag kunde svänga mig igenom kurvan utan att tappa fästet!?!? Det var dagens riktiga pulshöjare det ;-)

Distanspass
Kom fram till Tuna/Notviken men på kostigen där så vare rejäl lutning oplogat å blankis med smältvatten på så jag valde att vända istället för att chansa och gå omkull på den smala isbanan med en rätt kraftig lutning dessutom eftersom det bara är en kostig där ingen asfalterad vägbana där inte!
Åter till Storheden upp till kyrkbyn ner till Hägnan för att få cykla uppför kyrkbacken från Rutvikshållet så att säga!
Nå väl uppe på krönet tog jag dessa bilder!






Som synes en fin kyrka vi har och en glad gubbe som tagit sig ända hit i ett stycke!
Vad jag inte visste att backen ner från kyrkbyn mot soptippen var glansis så det blev ett nytt äventyr bara det! Men det gick det också nu drog jag en repa in efter holmenvägen innan jag återvände ut på gamla bodenvägen vidare upp till Byn ner till färjeläget åter till Byn och hem!
Dryga två timmar distans, kul men liite spänt bitvis när man passerade de halkiga isvägs avsnitten. Dock en bra träningsrunda in på träningskontot! Imorgon kan det nog bli trainern hade planerat att cykelträna till och från jobbet men värmen gör att det imorgon är glansis på alla vägar till jobbet då riskerar jag inget så det blir nog buss till jobbet imorgon som det nu ser ut.

Update!
Njaee nu ser det ut som att det eventuellt kan vara minus imorgon bitti när jag ska till jobbet ja å äre minus så vet ju var cyklist av rang att då finns fästet! Hoppas på det då för egen del! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar