23 december 2014

Kall morgonpendling till jobbet

Sista arbetsdagen innan julefriden infinner sig :-)
Jag valde att jobbpendla trots att termometern där hemma sa -9,6 grader. Käkade frukost läste morgontidningen och drog iväg strax före sex. Drygt 40 minuter senare befann jag mig på jobbet med 12,96 km avverkade å en snittemp på -9 grader Garminklockan säger att snittempen var -4 men det beror ju på att klockan varit i 20 gradig värme i garaget innan den kommer ut i verkligheten därför blir inte medelvärdet rätt heller tar ju ett tag för klockan att kylas ned. Å inte för en sekund frös jag heller så det så?!?!
Fatta, måste verkligen ha träffat rätt med mina inköp vad det gäller vintercykelskor, buff, värmeväxlare och vinterjackan!!! Har även kommit på att jag kan använda mig av ett par gamla cykelbrillor utan läsglas jag ser ju hjälpligt antal köra km och tid. På så sätt immar inte glasögonen igen och jag skyddar mina ögon mot kall luften. Att mina cykelglasögon med läsglas innanför ytterlinserna immar igen beror ju delvis på just det att jag har två linser alldeles inpå varandra det blir för mycket fukt mellan dem å då pang äre totalt igen immat!
120(71%) BPM i snittpuls får anses vara godkänt med 156 watt beräknad effekt(Strava)!

Jobbpendling
Som sagt frös inte en enda gång... Men nå mycket kallare tror jag inte på eftersom jag inte var ute i kylan längre än 40 minuter. Skulle inte tro det hade känts lika bra efter säg 2-3 timmar...
Enda smolket i bägaren är det ojämna underlaget som gör cyklingen en aning avvaktande jag törs i alla fall inte ösa på ifall det kommer någon större ojämnhet som slår omkull en!
Å så roligt ska vi inte ha det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar