23 december 2014

Jobbpendling hem

Ja å nu på ploogade cykelvägar inte illa det gick av bara farten det... Men de där vägavsnitten jag tvingas cykla på vägen där de skrapat med väghyveln är inte roliga alla dessa småspår som får framhjulet att fara i sidled än hit än dit! Inte kul känns hela tiden som att man ska gå omkull...
Men det gör man ju inte ja inte än i alla fall... Nu väntar så småningom julegröt och juleskinka till middag mums säger jag!
Passet då ja jag var snabbare hem nu när cykelvägarna var plogade hela 0,5 km/h snabbare i snitt de ni! :-)
Det vart trots kylan, -9 grader 121(71%) BPM i snittpuls å 167 watt i effekt(enligt Strava). Frös inte nu heller men knappa 40 minuter är ju inte så värst länge ute.
Lite kuriosa, fick för mig att kolla månads totalen jag har till dags dato cyklat alla dagar utom den 8:e december då jag "bara" körde 40 minuter styrketräning. Detta ger 39:32:51 cykel, 4:45:00 styrketräning och 55:00 roddmaskin!

Jobbpendling hem
Mmm! Så vare julledigt fram till måndag nästa vecka då man ska jobba två dar igen, åh så jobbigt! Hehehe! Gillar verkligen julen å all ledighet. Har för övrigt börjat läsa Jan Guillous senaste Att inte vilja se! Lovande inledning få se om jag tycker samma när jag läst hela boken, ja jag är gammelmodig jag vill läsa böcker inte lyssna för då somnar jag :-)


Å så en liiten liten seriestrip då!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar