2 december 2014

Först avigan sedan rätan

Ja så tänkte jag nu  på morgonen man cyklar först till jobbet som i och för sig kan vara roligt men nog är det rooligare att cykla hem tycker jag i alla fall, därav först avigan å sen rätan! ;-)
Som för övrigt var kanon! +1 grad och  bra fäste vet ni vad. Så det blev automatiskt så att jag cyklade den låånga rundan till jobbet dvs nästan 21 km...

Jobbpendling
20,85 km, 52:48, 23,7 km/h, 96 hm, 213 watt, 131(77%) BPM och 73 RPM i kadens.
Ett riktigt bra pendlarpass måste jag ändå få säga. Trivdes som fisken i vattnet i morse med både väglag och temperatur bara ett lager kläder under jackan å det räckte gott å väl. Nu hotar klart.se med snö fram emot eftermiddagen lite beroende på hur det ser ut när jag ska cykla hem får avgöra hur länge jag kör. Sen fick jag ett mail igårkväll, delivery shipping notification mina grejer från bike discount är visst redan packade å på väg hem till mig, alltså julafton redan nuu :-)

Å så vare rätan hem då!
En riktigt bra runda hem också hade 24,1 km/h i snitt tills jag slog av sista km hem bra intensitet också kan inte klaga :-)
Totalen vart 20,85 km, 52:27 23,9 km/h, 83 hm, 211 watt, 131(77%) BPM och 74 RPM i kadens. Ganska lik passet i morse... Fler såna här pass bygger styrka defintivt. Det enda jag kan notera är att det nog blir svårt att cykla fortare för man får på isfläckar kurvor och annat som kan skicka en ut i spenaten... Men som det var idag så klart godkänt!

Jobbpendling hem
Fick faktiskt ihop 1:45:15 och 41,70 km på dagens jobbpendling inte illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar