9 november 2014

Lättare förkylning!



Ja naturligtvis! Det sitter i bihålorna igen...
Jag kör inget distanspass som planerat var idag trots plusgrader ute. Bara gilla läget å ta det lilla lugna några dar då :-(
Men bättre det än flera veckors uppehåll om man inte sköter sig.
Räknar med att vara på hoj inom några dar igen ingen tyngre förkylning som det verkar nu tack och lov! Rinnsnuva och nyser!
Il be back!

Update!
Kan meddela att förkylningen vart inte mer än bihålorna som var ehh fyllda med nått ja...
Känns flera hekto bättre än tidigare i förmiddags så jag återtar träningen imorgon då. Over and out!


Återigen dags för jobbpendling då, fast morgondagens kan bli riktigt bra eftersom det är snudd på plusgrader utlova! Jajemen!




Ja just det! Jag letar ju efter nya race skor till nästa sommar... De gamla får bli träningsskor eftersom just träningsskorna blev ehh kaffeved vid kraschen. Tips på riktigt bra race skor landsväg/tempo mottages tacksamt! Va racear ni med för pjuck å varför just dem?


6 kommentarer:

  1. Shimanos skor R310, för att dom passar min fot och sitter som berget
    Dom heter väl typ R320 nu tror jag

    SvaraRadera
  2. Jag har Shimano R315. De har varit riktigt kanon. Perfekta på alla sätt. Dock lite slitna nu så planen är att under vintern uppdatera. De de kom var R315 Shimanos toppmodell, nu blir det befintlig toppmodell. Till nyligen hette den R320, vilken fortfarande finns att köpa på vissa ställen. Nu heter toppmodellen SH-R321. Sådana blir det...

    SvaraRadera
  3. Ah! Jag har dock bara hittat 320. Så det är 321:an som är årets sko då?
    Där ser man jag har varit Specialized trogen men funderar på att testa ett annat märke. Sworks Road sko kostar 2880:- på evancycles...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det. Dock tror jag vi är mitt i en skarv. 321 är svår att hitta och 320 är på väg att ta slut. Gissar att 321 snart kommer i stor upplaga. Gissningsvis skiljer det lite i förhållande till 320 och där finns det just nu bra pris på flera hemsidor. Specialized kör bror med och han är riktigt nöjd. Sworks har jag ingen åsikt kring. Gissar dock att Shimanos sko inte blir dyrare än det pris du hittat, dock vågar jag inte garantera något...

      Radera
  4. Ah! Jag letar vidare bara behöver ju egentligen inte skon förrän nästa sommar så det brådskar inte. Tack för tipset Tomas!
    :-)

    SvaraRadera