27 november 2014

Kalabaliken i den Nilssonska familjen...

Jorå den här eftermiddagen kvällen går till historien som en av de mer stressade på bra länge...
Akt1!
Jag har hunnit drygt 44 minuter in i mitt trainerpass när mobilen plötsligt ringer, ja det är frugan som totalt utstressad i panik vill ha hjälp!!! Hon står på jobbet å bilen vill inte starta, ingen ström i batteriet. Någon hade tydligen "glömt" ta bort elsitsen från cigarettuttaget när hon klev ur bilen på jobbet i morse... Ok det är väl inte så farligt kan man tycka, njaee det fanns fler saker att ta i beaktning! Den yngsta dottern skulle hämtas upp utanför sitt jobb följa med hem till oss för att hämta lite grejer som den andra dottern i Stockholm skulle ha samt hämta kinamat som frugan precis beställt på Waldorf i stan!!! Sen hade vi den yngsta dotterns plan till Stockholm att passa in 18.30 lyfte planet!!!
Exakt 16:13 ringde frun sitt nödanrop till mig! Börjar ni se stressen? :-/

Första passet

Akt2!
Fick på mig överdragskläder på cykelkläderna och tog mig till en snäll granne vars bil jag fick låna, Kia du är guld värd!!! In i bilen på med all frisk luft som finns rakt i ansiktet på kallaste läget, eftersvettas man något när man blir avbruten fem minuter in i en tjuga på tyyngsta växeln efter totalt 45 minuter tror ni? Jooo kan jag svara direkt! Jo som faan!!!
In till stan hämta dottern hämta kinamaten å slutligen hämta frugan!!!
Hem, dotter duschar jag äter lite kinamat frugan rusar omkring å packar dotterns sista grejer i resväskan. Vi kastar oss åter in i lånebilen å skjutsar ut dottern till Kallax hon är där med klar marginal 20-25 minuter före avfärd. :-)

Akt3!
Vi åker upp till fruns jobb med startkablar och gott mod, jag kopplar in lånebilen på våran bil! Första försöket å bilen startar, Pust! Hem igen! Lämna åter grannens bil och sätta vår bil på laddning, Slutet gott allt gott!!! Men det tog.

Jag sätter mig direkt på trainer för en avslutande tjuga utan uppvärmning på all out effort kände mig verkligen inte klar med mitt pass vet ni vaa! Oerhört jobbig var den... Sedan nedvärmning en tia nu känns jag som klar jag... Med allt! Inget mer ikväll va!!!

Tjuga all out
Presterar djäävligt bra trots stumma ben efter det som varit men ändå, 20 minuter, 330 watt(3,77 w/kg), 151(89%) BPM och 80 RPM i kadens! Men oj oj oj va jobbigt det var fick verkligen bita i efter bara 6 minuter låg jag på 150(88%) BPM i puls! Sista 5 hade jag 160(94%) BPM i snitt!!!
Spikarna man ser på effekten beror inte på att watt mätningen har fått spader varje spik är när jag reser mig upp å trycker på för att hålla uppe effekten på en anständig nivå. Å det gjorde jag ett tjugotal gånger på tjugan som synes. Jajemen! Det var ett styrkebesked det! 2 dagars vilan gjorde gott riktigt gotte gott gott! :-)
Nu så!
Jaa just det!
Jag äter liite mer kinamat, det var faan va chilikycklingen var spice:ad!! Hehehe! :-)
Hade tänkt cykelträna till och från jobbet imorgon men det får nog vara väderprognosen för eftermiddagen lyder, -13 grader känns som -18...
Jag tror jag står över va! :-(

Svar från de ansvariga för Arcushallen har kommit!!!
Så här lyder svaret:
Hej.
Vid bokad tid så måste er förening vara behjälplig tillsammans med vår personal med att rulla bort mattan i hörnen. Ej bokad tid gäller bana 4.
Så vid bokad sammankomst verkad det ska fungera då!!! Jippi!!! Alla deltagare får hjälpas åt helt enkelt att skötta detta snyggt så vi får fler tider i Arcus nu va!!!

En sista reflektion! Att dra på sig ett överdrag direkt efter ett 45 minuters hårt trainerpass är en erfarenhet som jag helst vill slippa fortsättningsvis. Det L U K T A R ja rent av illa, skunk eller nått!
Att sedan sätta sig i en bil gör inte saken bättre kan jag meddela :-(
Smell you later!

Mmm! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar