22 november 2014

180 minuter distans på trainern



Mmm! Klart mycket skönare 3 timmar på trainern än  utomhus just nu :-)
Började lite lätt med att bara trampa ur för att känna om bihålorna skulle göra att jag inte skulle kunna genomföra något pass idag men de skötte sig hyfsat faktiskt. Jag har givetvis lite trängre i bihålorna vilket gör att man får en mer flåsande andning när man trycker på för då måste munnen suga in det syre som musklerna behöver tur att det var distans så jag inte behövde så mycket syre då :-)
Nå efter 30 minuters lallande så växlade jag ned till 53/12 å försökte hitta en lagom pace för en timme i distanspuls zon. Det vart 269 watt(3,07 w/kg), 127(75%) BPM och 78 RPM! Efter det fick känslan styra å då blev det lättare en stund å så tyngre igen. Så där höll jag på till dess det var tio minuter kvar å dags för nedvärmning. Det gick åt två vattenflaskor á 0,5 liter så jag körde på bra trots allt!
Totalen för passet 3:00:03, 243 watt(2,77 w/kg), 125(74%) BPM och 85 RPM i kadens och 170,5 i TSS!

180 minuter distans
Känner mig verkligen stark, 3 timmars distans med rätt bra belastning och man känner sig fortfarande stark riktigt stark. Som till exempel när jag kört på timmen då var man trött, men så efter en stunds vila så vare till att trycka på igen. Sedan höll jag på så i stort sett fram till sista 10 minuterna innan nedvärmning, växla ned till tyngre växel å gå på igen. Min kropps förmåga att klara allt jag slänger åt den förvånar fortfarande mig positivt. Med en tuung träningsvecka i bagaget denna vecka(jag är faktiskt uppe i 11 timmar 45 minuter) å ändå finns det mer att ge. Endorfinerna rusar runt i kroppen å den leverera så det står härliga till. Det finns banne mig inte mycket som slår detta måste jag säga! :-)
Å tänk den här gubben som aldrig jag säger aldrig förr hållit på med någon konditionsidrott i någon form!!! Man kan inte annat än ta av sig kepsen för sig själv å kanske liite slå sig för bröstet när ingen ser...


5 kommentarer:

  1. Du har tur som hittat rätt, jag har insett på riktigt att jag hittat fel, men nu äntligen har jag kommit till slutlig insikt så blir det ändring på det...mer om det på söndag

    SvaraRadera
  2. Ja jag är rätt nöjd faktiskt! Va spännande ska hålla koll på din blogg :-)

    SvaraRadera
  3. Åjo vars ett klargörande om något! Jag hoppas du finner
    glädjen i allt du gör Stefan!

    SvaraRadera
  4. Det är bara så jäkla lite tid kvar liksom

    SvaraRadera