![]() |
Såg ut ungefär så här när jag kom till bilen i lördags |
Jaa fan! Helgen började bra, dottern lånade bilen for iväg med kompisar. Det gick bara en timme så ringde hon, punktering! Ok jag sa kör inte en meter stå där ni står jag får försöka hitta någon som kan ta mig dit med ett reservdäck! Sagt å gjort! Satte på ett sommardäck tillfälligt.
Idag åkte frugan förbi däckverkstan och fick domen. Däcket har brunnit, sa verkstadskillen!?!? Que??? WTF! Jepp så äre, i våra moderna vinterdäck eller jag tror alla bildäck är det bara nylon på sidorna eller nått sånt minns inte riktigt allt han sade till frun ungefär nått sånt. Dagens däck är körda direkt om du till exempel får punktering på E4:an och måste rulla av från vägen det är kört direkt man måste stanna bums med detsamma. Kör man mer än några meter med ett tomt däck så brinner nylonen på sidorna å däcket är förstört! Jepp precis så var det med vårat däck!
Så vad göra när man har rätt fina vinterdäck men bara tre stycken, joo köpa två nya för att få lika dvs nu har skodan två dyra nya vinterdäck fram och de inkörda gamla bak! Hepp! Å så har jag ett vinterdäck utan fälg i reserv. Men det kostade givetvis en slant! Grrr! Jaja kunde vart värre tror jag...
Just det, hur blev det punktering? Jo det låg en jättestor skruv inne i däcket enligt frugan ingen liten sak utan en bautaskruv! Sånt är kul! NOT!
Tur i oturen ändå att fälgen klarade sig och inte tog skada...
Men grattis Mats, nu har du ju återfunnit den...skruven...som var lös... :-p
SvaraRaderaMeh! Inte då den var tydligen rätt rostig å vad jag vet så är jag absolut inte ringrostig ännu i alla fall... Nä den tillhörde nog nått ringvrak som råkat släppa sig :-)
SvaraRadera