27 januari 2014

Styrkemåndag



50 minuter på gymmet på jobbet innan arbetsdagen börjar. Det är skönt att ha gjort bort det passet redan nu för alternativet är att träna på lunchen men då får man räkna med att trängas med en massa annat löst folk. Mycket skönare att få ha grejerna för sig själv liksom eller ja nästan. Vi var faktiskt hela 3st imorse inte illa.
Men nog kändes gårdagens distanspass av i mina ben under benövningarna minsann. De var en anings aning seega om man säger så. Blir ett lätt lätt 30 minuters rullpass när jag kommer hem för att lösa upp stumma ben. Passet då! Joo ordningen återställd plankan vann vidrigaste övningen strax före stepup:en...
I övrigt bra belastning förutom på benen där säkrade jag lite idag eftersom jag kände att de inte var speciellt crispiga. Å fattas väl bara annat. Tung vecka 2 inledd avslutas på söndag med ett låångt distanspass!

Å ett lätt rullpass på trainern med betoning på lätt, lilla klingan fram, lilla klingan fram som Jorma bruka säga ;-) Det vart 32 minuter på 180 watt(2,0 w/kg) 113(68%) BPM och 107 RPM i kadens!

Rullpass

Skorna jag beställde att ha som trainerskor kom idag, första passet med dem. Man är verkligen bortskämd med Specialized skorna för dessa Diadora Sprinter 2 känns så där bara. Lite vida runt tåleden så de glappar en aning det blir inte den där tajta känslan men de duger gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar