18 november 2013

Styrketräning enda passet idag men det var tufft nog

Dessutom sa planeringen att det skulle vara i hela 1 timme så det blev både det ena å det andra. Ben vader axlar mage armar core roddmaskinen mm.Var så fruktansvärt trött i morse så det tilltänkta gympasset fick bli i eftermiddag istället! Efter en timme med rätt så högt tempo är man genomsvettig minst sagt!
Mina kollegor skulle jobba över ikväll men jag åker hem å käkar vilar, stavas TRÖTT som en skunk!
Inte det minsta sugen på att jobba över inte jag inte nä nä. Visst äre bra med extra pengar men när min ordinarie arbetstid är över så är den! Nä det är som med träningen jag tränar i princip aldrig på kvällen har märkt att min kropp inte gillar det se. De enda undantagen har varit Arcuscyklingarna där har jag inte haft nått val i och med att vi alltid haft kvällstider men i vinter slipper jag ju det!




Vad tycker ni om halkan förresten?
Det är nog rekord faktiskt, jag tordes inte cykla till jobbet imorse ens med dubbdäck... För halkigt!
Ok för värmen men det är glashalt överallt, få se hur jag gör imorgon bitti!
Det blir cyklar, cyklar inte, cyklar... Få se vad som vinner ;-)

Update!
Å som av en händelse just kring min styrketräning så kom denna intervju på ur angående forskning som visar hur viktigt det är att styrketräna för att hålla sig frisk det räcker inte med cykling men det visste jag ju redan!!! :-)
http://urplay.se/Produkter/178779-En-bok-en-forfattare-Senior-power

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar