24 oktober 2013

Utomhuspass no more

Klev upp fikade å kollade på termometern att det var 2 grader varmt ute! Yees tänkte jag, då blire 29:an till jobbet så får man lite lätt träning efter gårdagens ftp pass... Kom sent om sider iväg, in i första korsningen där vare morsning å good bye liksom sladd på bakhjulet tack o lov för jag snurrade bara runt ett halv varv istället för om det varit framhjulsläpp då jag skulle ha dråsat i backen...
Så sakta sakta tillbaks hem, stod å funderade buss eller byta till dubbdäck på vinterhojen? Det slutade med att jag givetvis letade rätt på mina schwalbe winter studs i friggan... Krängde på dem på old faithfull och cyklade sakta men säkert till jobbet! Blev givetvis en aning sen i och med all mek men hellre det än ligga där på asfalten med krossat knä...
Nu har jag ju inga dubbdäck till 29:an så den är nog magasinerad för ett tag framöver liksom mina övriga hojar... Bara vinter- och trainerhojen som tjänstgör fram till nästa vår, suck!
Men men så är det! Gilla läget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar