28 oktober 2013

Morgonstund har guld i mund



Ja det heter visst så :-) Nått om att den som är tidig uppe får mycket gjort eller som jag kan tycka är vääldigt trött på kvällen då ;-)
Å så var det i morse, pigg som en ehh mört eller(ytterligare ett ordspråk)? körde en 35:a!
Det blev en ordentlig uppvärmning så direkt på det 10 km tempo! Nedvärmning så hade 35 minuter gått. Så vare med det hela passet, 35min, 319 watt(3,6 w/kg) 131(76%) i snittpuls och 151(87%) maxpuls, kadensen på 95 RPM! Milen då, jo så här blev den då, 358 watt (4,1 w/kg) 144(83%) i snittpuls och 151(87%) maxpuls, 98 RPM i kadens och tiden 13:25! Mmm med ett vänd hade det nog blivit runt 13:45 skulle jag gissa nånstans där. Jag är dock nöjd, ett steg i rätt riktning i alla fall...


I eftermiddag 40 minuter styrke så äre klart för idag då!
Ja just det mitt cykla ute rekord blev till och med vecka 42!!! Förra veckan, vecka 43 var det inga utomhuspass alls ett försök som höll på att sluta illa men jag tog mig helskinnad tillbaka hem å tog pendlarhojen med dubbdäck istället för 29-tummaren...
Sen kanske nån undrar om inte pendlarhojen räknas in som träning. Nää! Det gör den inte, i runda slängar 4 km raka spåret till jobbet å i sån fart att jag precis är varm men inte svettig det är inte träning... Visst jag kanske skulle kunna ösa på men hallå 4 km? Nä det känns säkrare med trainern tycker jag i alla fall...
Sen fick jag för mig att räkna, November till April månad jag  ger oss 120 dagar kvar till nästa utomhussäsong! Inte så länge va? ;-)
Man måste se ljuset i mörkret liksom... Fast nog fasen vare mörkt när jag skulle cykla hem :-(
Kom inte iväg till gymmet förrän runt 16 så jag var inte på väg hem förrän 17 å då vare mörkt som i en kolsäck!!! Jag slutar normalt sett 15:30 så det är så pass stor skillnad på 1,5 timme då!
Nåväl gympasset riktigt bra, höll på i 43 minuter exakt och fick både ben, axlar, bål, armar och så några core övningar minsann... Imorgon cykel 1h10min bara ;-)
För övrigt måste jag bara berätta om pendlingen till jobbet imorse... Det var i princip blött och bart på asfalten fram till en sträcka grusväg utmed cykelvägen den är cirka 400-500 meter... Just där var det glashalt imorse, jag hann se att en fotgängare som gick i diket å hann fundera varför går hon där?
Sen så kände jag hur jag trots dubbdäcken fick ett litet litet släpp på framhjulet sen gick det sakta men jag tog mig över grusvägen utan att gå omkull! Väl på jobbet fick jag höra två andra som gått omkull med sina hojar på precis den sträckan... Nu hade jag tur igen ju :-)
Så det är fram å tillbaka just, is, snö å så bart igen... Tralala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar