10 oktober 2013

5x5 med 1 minuts vila mellan

Det var mitt sätt att väcka kroppen på i morse på trainern innan jobbet.
Åker in liite senare, vi ska ha teknikerträff där vi it tekniker från hela länet träffas så det blir lite senare hem i eftermiddag och det kändes som ett kortare hårdare pass var behövligt. Jag har ju kajkat runt med 29:an i några dar nu, behöver få lite adrenalinpåslag ju ;-)
Snittade 315 watt(3,6 w/kg) 131(76%) i puls och 90 RPM i kadens. Inte så där värst men ändå en pulshöjare, hade 151(87%) som maxpuls!
Jag hade väl tänkt köra 1x30 från början men kände efter några minuters vevande att det inte kändes så kul så istället "sadlade" jag om till 5x5, jihaa!
Därför är första intervallen något lägre än de fyra som kom därefter.
På den sista femman vaknade mina lungor, kom upp  i runt 350 watt(4,0 w/kg)...
5x5 intervaller

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa att du gått ifrån strikta planen och kör lite mer på inspiration :)

    SvaraRadera
  2. Jepp! Det får vara så till dess jag kör igång enligt planering...
    Men det är ok, känns perfekt

    SvaraRadera