18 juni 2012

Måndag och uppklarnande väder...

Gjorde att jag valde att köra kort och hårt till jobbet... 34km/h i snitt å detta i motvind större del av sträckan fram till vändningen i alla fall... Sen gick det på ner till sjukhuset, låg runt 38-40 i snitt de sista 7km:arna...
Kör något längre i eftermiddag på hemkörningen, men fortfarande med fokus på hög intensitet!
Apropå partempo i Härnösand på veteranSM!
Det blir till å köra ändå, jag kör H40 med  Jan Eriksson! :-)
Kul Janne, men trist för Måns!!! :-(
Hoppas verkligen det går bra med ev operation och rehabträningen som följer på det!
Vi kommer att sakna dig på sm:et kompis!!!

Lunchen, 30 minuter styrketräning! Bra pass...
Allt går planenligt nu! Enda orosmolnet är att jag känner smärta om jag klämmer precis bakom fotknölen på höger fot, men det ger sig nog nu när jag åtminstone åtgärdat proneringen... Får ge faan i att klämma där bara :-) Gör dock inte ont när man går eller cyklar...

Eftermiddagen, samma som imorse. Kort och hårt hem!
Bättrade på totalsnittet till 35 km/h! Kändes en anings aning bättre än morgonpasset :-)
Snittpulsen 140(81%) sett över bägge passen och kadensen lååga 78!
Verkar som jag gillar att gå tungt på kraft när jag ska köra fort ändå!
Hmm?! Undras hur man ska köra imorgon på rekordmilen nudå? Den som lever får se :-)
Kan eventuellt bli ett lätt lätt 30 minuters så man mjukar upp benmusklerna före tempot till kvällen då det förresten enligt alla prognoser ska regna ordentligt, känns det igen eller? :-((

Sen nått liite kuriosa!!! :-)
Frun hittade en bild på mig och min första lvg-cykel! En bianchi, 2-3 storlekar för stoor! Köpte den beggad tog med den till stugan, cyklade in till Happis några gånger den sommaren!
Notera tempobågen :-) Just tempobågen är med än, den sitter på trainercykeln...
Men hjälmen, jisses! Tur att kläderna inte var tajta för dåå... Hehehe!

Mazze första året som cyklist :-)

Imorgon: Rekordmilen i Hemmingsmark!
Hmm! Som det ser ut nu på klart.se så blir det troligen ingen Rekordmil för mig, det kommer inte nått lätt duggregn utan det kommer rejält! Å är det så, står jag över! Tyvärr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar