25 juni 2012

Fyrkantsserien i Brännberg med Nybyns IK Cykel

Kanonkul arrangemang!
Jag skriver mer imorgon, men en eloge till Stefan med flera!!!
Natti Natti!
Nu ska gubbfan sova ;-)

Fyrkantsserien, Älvsbyn!
Vi började med att cykla ut till Brännbergsvägen där vi samlades för att köra 4,8km backtempo!
Det vart jobbigt, brände rejält i benen redan efter 400 meter nått :-) Kom i mål på 8:31 sen när alla kommit in körde vi nedförstempo tillbaka, nu var det mer min melodi, fick igång kroppen rejält! I mål på 6:26!
Får man vara nöjd med! Efter det så cyklade vi tillbaka till starten för Älvsbyn runt, där vi startade linjeloppet i riktning Brännberg korsningen till 356:an. Mitt på sträckningen fanns det ett spurtpris markerat!
Så farten i klungan på väg ut gick upp rejält när det var dags för första sprutpriset! Togs av Mattias om jag kommer ihåg rätt! Sen fortsatte vi ned till vändet! Direkt efter vändet så lugnade tempo ned sig igen å då tyckte undertecknad att det var dags att tacka för kaffet så jag stack! ;-)
La mig i aeroställning och bombade på (dvs drog in magen) :-))!
När jag kollade bak efter ett bra tag så var luckan säkert 300-400 meter minst om inte en kilometer!!! ;-)
Jag såg till att ligga mellan 85%, vila hmm! Joo så kändes det faktiskt! Upp till 95% av maxpulsen när det gick som tyngst i backarna tillbaks till Målet!!!
Insåg efter ett tag att klungan inte skulle hinna ikapp mig före spurtpriset så jag fortsatte satsa! De kom ikapp mig med mindre än 2km kvar av loppet! La mig på rulle på Pelle som höll bra fart!
Sen vare bara att köra på sista biten in, sista lilla motlutet innan målgång låg jag runt 10:e man, gick ut på vänsterkanten och ställde mig upp och drog igång en riktig segelbåtsspurt. Vilket gav resultat faktiskt, det fanns alltså gubbar som var tröttare än jag, spurtade in som femma i mål. Nöjd som bara den med kvällens träning! Vilket kvalitetspass! Mer såna träningar, om vi här uppe ska bli bättre helt enkelt! Får återigen tacka Älvsby pöjkarna för ett gediget arbetspass ala hard work!
Kul att så många som 15-16 st kom, ni som inte var med missade årets träning så äre bara :-)

4 kommentarer:

  1. Bra kört!
    Låter som om ni har haft en kanonkväll, men jag är inte avundsjuk:-)
    Nåväl det kommer fler tillfällen. . .
    /Daniel

    SvaraRadera
  2. Det kommer det... Hoppas du kan vara med vid nått tillfälle...
    Garanterat kul på hjul :-)

    SvaraRadera
  3. Jo det vart kanonbra, men vi saknade er gröna, vart var ni allihopa??

    SvaraRadera
  4. Hemma med barnen:-)

    SvaraRadera