15 januari 2012

T1:a idag




Det innebär en given bana med så lika förutsättningar som för 5 veckor sedan...
Jodå! Det kändes lätt pulsen låg där den skulle...
Sen matade jag in körningen i sporttracks, å va faan???
Nästan 20 sekunder sämre än förra testen...
Vanudå? Tänkte Nilsson... Är jag på väg å bli sjuk eller???
Tills jag såg att kadensen var 12 varv snabbare än förra testet och effekten nästan 30 watt lägre!
Va tusan!
Kollade inställningarna från körningen, å då ser jag misstaget... Klantskallen har kör på fel växel... Istället för 53/15 har jag idag legat på 53/17!!! Nu förstår jag siffrorna... Helt plötsligt är inte min tid dålig, den är ju skiitbra, med tanke på att jag legat på alldeles för lätta växlar. Så kan det gå när inte haspeln är på...
Men men, jag får köra om antingen i kväll eller så imorgon bitti!
Fattar dock inte hur jag kunde köra på fel växel det stod ju hur tydligt som helst i mina anteckningar... 53/15 från förra testet!!!
Återkommer med nya siffror imorgon...
Förresten, hörni! Nu äre bara 5 dagar kvar till sammandraget i Arcushallen!!!



5 kommentarer:

  1. Vilken hightech du kör i din träning har jag insett, massa beräkningar hit och dit, växel kombinationer, puls siffror, kadenser, träningsplanering osv jag är mäkta imponerad att du orkar, själv kör jag det som känns ok för dagen, eventuellt vet jag vad jag ska träna strax innan träningen börjar.
    Är lite som i Rocky IV där Ivan Drago och Rocky Balboa tränade på helt olika sätt, Drago hade hightech maskiner som visade siffror hit och dit och Rocky tränade i en lada med stenbumlingar å ett rep typ, sen vet vi ju hur den matchen gick...;-)

    SvaraRadera
  2. Joo men!
    Jag erkänner, gillar att sitta å analysera körningar...
    För min egen del känns det lättare när det ibland går tungt om man redan vet vad man ska göra. Bara att köra igång liksom...
    Joo du läste rätt, även jag känner ibland att nää idag var det inte roligt!!!
    Men jag har ännu inte hoppat över ett pass annat än om jag varit sjuk!!

    SvaraRadera
  3. Jag menar inget negativt, tvärtom...jag hoppas verkligen din energi håller i sig fram till sommaren då det drar ihop sig...se på Tom W, han börjar nu först att träna ordentligt. Risken är ju att man bränner sitt krut för tidigt och stubinen inte brinner ändå från till sommaren.
    Men har man motivation och glädje att vara så strikt i sin träning HELA vintern ändå fram till sommarn så borde det ge resultat...
    Sitter just nu och funderar på kvällen, skidor? Trainer? Inget alls! har inte bestämt mig ännu

    SvaraRadera
  4. Jag förstod det, tog inte illa upp :-) i mitt fall så blir det inga bra träningar om jag bara kör på känn... Planerat är bäst har jag märkt för egen del! Mmm Tom W måste ha en grym grundträning, tog jag det lika piano som han skulle det bli tungt att komma igång till sommaren, jag vet har provat :-/
    Tänker i alla fall försöka håla i hela vintern... Inte släppa på planeringen som förra våren och inte vara i form... Körde bara distans, blev bekväm...
    Hööru!
    Vad för webbläsare kör du med när du kan kommentera, det verkar vara knas på nått i blogger eller internet explorer, har provat både på jobbet å hemma men kan inte komma in i kommentarerna då... Varken med ie 8 eller 9a:an... Däremot med Opera funkar det som det ska...

    SvaraRadera
  5. Google Chrome eller Firefox beroende på dator...
    Finns det nån som kör skräpet IE längre?
    Blev ett skidpass förövrigt, grymt märkligt pass, utförligare info finns på känd sida nära dig, bara ett klick bort...

    SvaraRadera