12 januari 2012

Å så vräkte det ned snöö idag

Det märkte jag framför allt när jag skulle cykla hem från jobbet, jisses!
Vilket powerpass, man fick verkligen ta i med påkarna nuu, ren styrke uppför cykelbacken till sunderbyn...
Det tog nästan 25 minuter att ta sig fram 3,75km... Men det var inte cykla utan ploga sig fram på oplogade cykel och gångvägar, ja å gator också för den delen... Men jag kan förstå att det kan vara svårt att hinna med en sån här dag... Man vart uppvärmd i alla fall :-)
Väl hemma så vare bara att fatta kärleken till snösläden för 30 minuters intenstiv snöskottning...
Nuu var jag ännu mer uppvärmd, så efter skottningen var det bara att dra på sig cykelskorna och fortsätta på den inslagna vägen... Men jag hade bestämt mig för att bara köra 30 minuter hoj idag, känner av gårdagens tuffa intervaller och det stenhårda crosstrainerpasset idag... Så det blev inga Pelle 30:or utan 15 sekunders intervaller med 1min45sek vila mellan varje... Noog så jobbigt faktiskt!!!
Är nöjd ändå, snittade 505 watt, och snittpuls 125...
Har dessutom suttit och läst om pulszoner, och kan konstatera att min tröskelpuls stigit några slag :-) Bättre kondition alltså :-)
Men förutom detta så har jag kört med aningen låga pulszoner, eller jag å jag... Det var från förra höstens test på winternet i Boden som de efter testet gav mig mina pulszoner och jag använde dem...
Men nu när jag tagit del av Joe Friels instruktion hur man lägger sina pulszoner så inser jag att jag legat alldeles för lågt... Det är det jag tyckt så där spontant att, fasen va man ligger lågt i pulszon å ändå kändes det sviintungt!!
Man börjar ju känna sin kropp ganska väl, och känner ganska precis vart man ligger numer utan att titta på pulsmätaren...
Så idag ändrade jag mina pulszoner efter ovanstående instruktion... Ligger ganska så rätt nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar