9 januari 2012

Måndagmorgon, distanspass

Fick till ett riktigt bra distanspass, 2,5 timme.
38 km/h i snitt, 231 watt och 124 i puls över 2 timmar, sen slog jag av på farten och
valde att ta det mera piano... Har legat i pulszon2 73% av total träningstid, perfekt!
Kan nog inte komma närmare, resten av tiden ligger i upp- och nedvärmning...
Såna här pass kommer det fler av när min tunga träningsperiod i Base2 börjar från nästa vecka och tre veckor framöver... Kan till och med bli något längre distanspass vad det lider... Men då får det vara nån form av underhållning annars vete faan ;-)
Inte för att jag klagar, det är ganska skönt att redan på morgonen ha gjort klart dagens cykling... Å är man som jag morgonpigg, så äre ingen ko på isen :-)

Distanspass
Veckans långpass avverkat, nu äre vila imorgon sen nått intervallpass i veckan innan söndagens T1:a dvs tempokörning på en given puls i 10 km... Allt för att se om min träning gett önskad effekt, vilket jag både hoppas och tror...

Uppe med tuppen :-)

3 kommentarer:

  1. Ursäkta men när steg farbror upp egentligen, eller gick du aldrig och la dig?
    Fortsätter du så här så kommer du antingen att köra ifrån ALLA till sommaren eller så hämtar dom där grova killarna i vita rockar dig och erbjuder en tröja utan ärmar...

    SvaraRadera
  2. Hehehe!
    Jag konstig, nähää då! :-)
    Klev faktiskt upp kl 04:10 och startade passet kl 04:15... Var väl förberedd :-)
    Men så gick gubben å la sig i tid igårkväll... Lena såg lite fundersamt på mig när jag aviserade mitt frånfälle redan före 22...
    Eftersom jag dessutom är en morgonmänniska såå... Till skillnad från vissa andra, inga namn nämnda hrrmmm!!!

    SvaraRadera
  3. Tröja utan ärmar??? Ahhh du menar nått proffslag som hört talas om den lovande "unga" talangen uppe i den höga nord, kanske Sky då eller?
    ;-)

    SvaraRadera