7 januari 2012

Lördag å det var till att värma upp med snöskottning!

Men jag klagar inte, det är bra uppvärmning :-)
Bara att sätta sig på hojen å dra igång liksom ;-)
Idag var det beställt fart- och uthållighet å dä bläv dä...
Uppvärmd som jag var så drog jag igång direkt med att försöka hålla ett snitt på 40 km/h ingen som helst koll på effekt utan bara 40 knyck, ren uthållighet!!!

60 minuter i minst 40 km/h

Detta var för övrigt ett av mina mål i vinter, nåå hur gick det?
Jooo jag klarade det så klart va trodde ni? ;-)
Nää men det var fruktansvärt jobbigt jag gick ned på en tyngre växel sista fem minuterna men det var vidrigt tungt!!! Låg  i stort sett hela timmen på 53/17 och såg till att hålla mig på 1,5 min per km schema... Såg redan efter 30 minuter att jag hade i stort sett 500 meter plus. Körde timmen med snitthastigheten 40,9 km/h!!!
Riktigt djävla bra kört om jag får säga det själv...
Andra data: 280 watt och 143,8(83%) i snittpuls alltså något över min tröskelpuls som är 140(80%) !!! Som jag sa ett riktigt jobbigt pass!!!

Du Danne hade rätt :-) men nu kom  det "riktiga" fartpasset!! Det var planerat men jag trodde nog inte jag skulle orka igenom hela timmen på den hastigheten...
Det är en helt annan sak att köra på tyngre belastning och snitta 350 watt istället då äre kraft! Men idag var det fart och en riktigt bra sådan, jag är nöjd om man säger så...
Nu äre 2 veckor till nästa Arcushelg hörni!!! Ska bli riktigt kul eftersom jag hört att nu kommer det ett gäng CK Sävast cyklister också, alla som kan svänga vänster är välkomna som Pelle så klockrent uttryckte det :-) Kanoners!








2 kommentarer:

  1. Grymt bra jobbat:-)
    /Daniel

    SvaraRadera
  2. Tackar!
    Mmm nu börjar det kännas riktigt bra!
    Ska precis kolla in en bra distansbana för oss, du ska inte tro att det räcker med älven runt... Nänä! Det blir för din del "bara" knappt 5mil... Såå det måste bli längre...
    :-)

    SvaraRadera