5 juni 2023

Måndag morgon dan före nationaldagen

Jag valde att ta en  vilodag igår kände inte alls för att träna, men nu efter en riktigt god natts sömn så är jag igång igen körde en längre rodd än de vanliga 15 minuterna nu idag 21:04.2 och 4546m i 2:19.0 tempo!
Jag cyklade 50km med Jacques som körde Triple Flat Loop vi snittade 40,3 km/h! Kändes jobbigt men jag lyckades hålla mig kvar i gruppen trots liite sega ben som de alltid brukar vara efter en vilodag.

Sedan pendlarpasset det korta till jobbet!
Å styrkepasset i gymmet på jobbet!
Cyklingen hem från jobbet som istället för cirka 10-12km så blev det lite drygt 4km. Det berodde på denna förbannade iskalla motvind nv! Jag gitte inte frysa så jag vände mot Byn och hojade direkt hem helt enkelt!
Efter två-fikat med frun så rodde jag klart dagens rodd! Rodde i högt tempo 2:11.3 på första femman följt av 2:06.2 därefter 2:04.4 på sista femman!
För att avsluta med ett trainerpass, tänkte mig ett kortare pass eftersom jag nästan kört klart dagsetappen. Hittade till slut ett Zwift träningspass som heter Miracle och är sammanlagt 20 minuter perfekt för mig. Såg dessutom att passet körs i ERG-mode vilket zwift automatiskt ställde in. Så uppvärmning i 5 minuter sedan var det bara att trampa på i de olika segmenten!


Jodå jag blev både svettig och trött! De där 2 en minutarna full gas var sjukt jobbiga! Fick ihop cirka 12km jobbigt va! Visst var min graf rätt lik den ovanför!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar