2 februari 2023

Torsdagspasset

Vart svinjobbigt! Jag valde att inte gå med i någon snabbgrupp utan börja så sakteliga med start Tempus Fugit banan. Tanken var att  om möjligt gå med någon av de snabbare grupperna om de kom ikapp mig. Å det gjorde de minsann, ingen mindre än Constance den snabbaste av dem dessutom. Hon körde Tick Tock rundan och jag lyckades tagga på efter att ha cyklat 4km ungefär. Sedan misslyckades jag i backen efter vändet på ökenbanan att haka på 2 sekunder blev snabbt 10 sekunder och mer därtill. Besviken fortsatte jag samma bana i eget tempo till dess jag svängde upp mot ökenbanan och den korta backen upp mot starten för Tempus Fugit. I backen mötte jag Genie som körde Three Little Sisters, jag vände och cyklade med den gruppen tills de gick in i Volcano KOM där svängde jag av och tog återigen mitt eget tempo korta rundan runt vulkanen ner till Downtown och tillbaks till Tempus Fugit banan igen. Nu med samma tanke att tagga på om det kom någon snabbgrupp. Det gjorde det efter totalt 46km körda, gissa vem jooo Constance igen fan också hon snittar ju 4,2 w/kg så det är ingen lek. Men jag lyckades ansluta till gruppen och nu tänkte jag inte tappa i backen efter vändet för Tempus Fugit och det gjorde jag inte heller utan lyckades nu hålla henne runt Tick Tock rundan fram till högersvängen upp mot ökenbanan och den korta backen mitt i denna nådde jag mina 60km och där slog jag av och avslutade dagens stenhårda pass. Så här cyklade jag de stenhårda segment jag körde:
Constance Tick Tock, första passet, 6,91km på 9:28 i 43,8 km/h 263Watt(3,1 w/kg) 130bpm och 71rpm.
Genie, Three Little Sisters, 4,11km på 6:07 i 40,3 km/h 251Watt(2,9 w/kg) 127bpm och 69rpm!
Constance Tick Tock, andra passet, 14km på 19:12 i 43,8 km/h 270Watt(3,1 w/kg) 135bpm och 64rpm!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar