12 september 2020

Jaha så var det dags!

 Kände mig risig med en fruktansvärd huvudvärk i tisdags. Senare mot eftermiddagen kvällen så kom förkylningen å vilken förkylning sedan. Jag fick först i bihålorna sedan gick den ner i halsen å vidare till lungorna å då började jag hosta, satan i gatan va jobbigt det var. Hostade i stort sett hela tiden från natten mot onsdag fram till fredag innan hostan gav med sig fortsatt förkyld ringde 1177 och där var hon väldigt på att jag skulle åka in till hälsocentralen för ont i halsen kunde vara streptokocker menade hon. Men jag kände att det nog var all hosta som orsakat såret i halsen. Nu på lördagen har jag inte ont i halsen längre. Men måste på måndag åka in till hälsocentralen och göra COVID-19 testet eftersom jag haft en rejäl körning. Det för att jag ska kunna gå tillbaks till jobbet igen nästa veckan. 


Nu är jag 99% säker att det inte är COVID-19 utan barnbarnet som börjat på dagis som smittat oss härhemma... Har svaret någon gång nästa vecka men så tror jag det är, träning är en bit bort i bästa fall återgår jag till cyklingen i slutet på veckan bara allt snor lämnat kroppen känns som man typ snutit ut 20 liter minst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar