31 juli 2019

Det tar inte slut

Ja vad säger man jag fick feber igår och den verkar hänga i så jag fick akuttid på hälsocentralen där läkaren snabbt konstaterade efter blodprov att sänkan låg på 148 vilket pekar på en infektion. Direkt en akutremiss till ortopedakuten som nu tagit massor med prover. Ortopedläkaren tyckte inte att det såg så illa ut men har ändå beställt ultraljud för att utesluta bölder i inplantatet. Röntgen tyckte också att det såg bra ut inga bölder. Nu återstår att vänta på provsvaren vad det är för infektion jag drabbats av. Därefter blir det beroende på svaren inläggning och drop eller hemgång och tablettkur därhemma. Ni kan ju gissa vad jag hoppas på.
Nu har min opererande ortopedläkare också varit förbi och tyckte också att op såren såg bra ut. Men han lägger in mig några dagar för att starta en aggressiv antibiotika kur. Såå inlagd igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar