28 juni 2019

Fredagsronden precis avklarad operation imorgon lördag


Å det vart lite oklart om det blir operation imorgon lördag eller inte, det sista området har förvisso torkat men är inte genomläkt ordentligt eller vad han nu sa ortopedläkaren på ronden. De skulle konsultera Gunnar och återkomma med besked utifall lördag fortfarande gäller eller ej. Jag tror själv att det inte blir av imorgon men hoppet är det sista som överger en... Så tyvärr vet jag i skrivande stund fortfarande inte om det blir op eller ej, återkommer när ortopedläkarna lämnat sitt slutgiltiga besked i frågan. Bara bita ihop och fortsätta kämpa här i sjuksängen...
Ok ny bedömning gjord och nu ska ortopedläkarna konferera för att sedan komma med ett besked!
Vid bedömning nr 2 så tyckte en tredje ortopedläkare att det var ok att operera imorgon. Men de skulle ta ett snack ihop alla berörda ortopedläkare innan de tog ett beslut! Den senaste ortopedläkaren menade även att det nu är över 2 veckor sedan olyckan och att man nu behöver göra något innan benen läker ihop fel. Om allt går som det ska så ska jag vara fastande från midnatt!
Så! Om det nu blir av så lär det bli några dagar utan några uppdateringar innan jag orkar sätta mig vid datorn igen...

Update!
Nu så har de bestämt sig det blir operation imorgon!

3 kommentarer:

  1. Hoppas på det bästa. Låter dock märkligt att man väntar i 2 veckor, men jag är ju ingen läkare heller

    SvaraRadera
  2. Det beror på sårskadorna jag har på höger ben de måste läka/torka ihop först annars förs bakterier ner i metallen som opereras in i benet och detta är inte bra hög risk för infektion i benet och i värsta fall mister man benet.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att allt går bra och du får genomgå operationen imorgon

    SvaraRadera