30 juni 2019

Ajj! Liket lever!

Ja nu sitter jag upp i sängen morgonen efter operationen i går.
Jag fick besked att jag skulle rulllas upp till operation 12.45 igår. Å precis på klockslaget 12.45 rullade de in mig på opsalen. De satte ett gäng med nålar för att sedan gå igenom det operativa med mig vad som skulle ske å så. Fick veta att jag skulle få ryggmärgsblockad och sedan bedövning via nål så jag halvsov ungefär för jag ville verkligen inte höra vad de gjorde. Operationen var enligt opererande ortopedläkare beräknad till 2,5- 3 timmar. Nästa gång jag slog upp ögonen inne på IVA uppvaket så var klockan 19-tiden någonting. Operationen hade alltså tagit drygt 5 timmar minsann.
När jag så var vaken utan att må illa så drog de ner mig till ortopedavdelningen igen. Fick ett kvällsmål som smakade himmelskt gott efter att ha varit fastande i drygt ett dygn. Efter kvällsmålet vart det filmer och allt som gick att se på sjukhus tvn i vår sal. S A T A N så ont jag hade fick under natten från runt 22-tiden och fram till imorse! Nu känns det något bättre klockan 07.20 nu börjar återkomsten till ett normalt liv igen. En annan positiv sak är att de inne på op igår berättade att det är 6 veckor inte 12 utan att ens stödja på benet noll belastning kallas det visst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar