7 september 2017

Cykelträning efter jobbet och besök hos fysioteraputen på Hälsocentralen

Jag börjar med min onda axel, enligt fysioterapeuten så har jag troligen en inflammation i ledkapseln i axeln och därför så djäkla ont i vissa rörelser. Har också fortsatta inskränkningar i mina rörelser i arm och handled tål inte heller belastning detta tar verkligen tid att fixa. Hon gav mig två nya övningar att lägga till de jag redan kör. Sedan måste jag käka inflammationsdämpande medicin i 14 dagar eventuellt en kortisondos för att få ordning på axeln. Det är trist men så äre, kortisonet får jag se om jag kan undvika men inflammationsdämpande ska jag se om jag inte kan få utskrivet. Fortsatt halv sjukskrivning är också något jag måste ta tag i nästa vecka för börja jobba heltid är inte på tapeten om jag säger så.
Träningen gick gudskelov bättre! Jag började med ett lätt varv Volcano Flat Forward innan jag på det andra varvet efter den långa uppvärmningen drog igång det hårda varvet! Det vart nytt pers igen igår 18:30 idag 18:08 40,8 km/h 314 watt(3,61 w/kg) 143(87%) bpm och maxpuls under varvet 155(95%) bpm!

Det platta vulkanvarvet!

Hade för övrigt 8:e bästa tiden på detta varv i klättringen upp från Marinan till Italienska byn!

1,7 km upp  upp upp

Därefter lugnt ut på nästa varv där jag planerat att vika av upp för Zwift Alps baksida precis innan stigningen från marinan upp till Italienska byn. Gjorde klättringen långsammare än tidigare men det var planerat här valde jag att ta det rätt lugnt första 3 km:arna för att dra på andra halvan av klättringen. Nöjd ändå med sluttiden!


 Efter det ner till marinan innan jag svängde åter tillbaks mot start å mål!


5 kommentarer:

  1. Trist med axeln men bra att träningen går bra. Själv då trött i benen nu. Gick ca 16 km igår och ca 20 km idag. Tröttare i benen än efter Vätternrundan 😩😩😩😩

    SvaraRadera
  2. Ja det är bara att bita ihop å kämpa på! För att du är cyklist såklart! Hehehe! Träningsvärk?

    SvaraRadera
  3. Ja framför allt i vaderna. Ont som F-n.

    SvaraRadera
  4. Då är det som värst imorgon då! Lycka till!
    Själv är jag på väg in i en förkylning, kör med Coldzyme sedan imorse. Hoppas det stoppar eländet!

    SvaraRadera
  5. Aj inte roligt hoppas det inte bryter ut. Kände själv förra helgen att jag var lätt snörvliga och efter KM ett kändes det inte riktugt bra lite ont i halsen och så, men har gått till sig tror jag.

    SvaraRadera