11 oktober 2016

Trainerpass + träningsrunda till jobbet

Trainerpasset vart lite kortare än det igår, totalt 35 minuter med 20 minuters påslag där jag höll 306 Watt(3,56 w/kg) 131(80%) BPM och 90 RPM!

20min@306Watt
På det frukost och därefter ett rätt så kylslaget cykelpass via färjeläget, kläppen upp till sjukhuset. Nere på -3 grader bitvis, bra klädd nu även om fötterna  med neopren skoöverdragen så det sved bara lite i ansiktet inte mer, har monterat mitt Magicshine 1800 lumen så kraftig ljusstråle så att det nästan brinner i skogen. Får precis plats med både lyse och cykeldator har ju aerostyre så det är bara inne vid styrtappen man kan montera grejer där sitter på ena sidan strömbrytaren till lyset och backspegeln samt på andra sidan lyset. Å på styrtappen så långt bak det går sitter min Garmin Edge 1000 :-)
Nu tror jag inte att landsvägshojen har så många dagar till på sig innan ishalka sätter stopp för den sortens cykling då blir det hybriden med dubbdäck som får börja tjänstgöra som pendlarhoj.

Ingen risk att jag inte ska se eller synas, får faktiskt blända ner när jag möter bilar annars bländar jag dem. Dock gick det ju inte speciellt fort men man kan inte begära mer när kylan kommer det går som inte att ösa på då blire kaaallt!!! Lite drygt 28 km/h 118(72%) BPM 181 Watt och 81 RPM i kadens.

Till jobbet
Mer transportcykling än träning, då ger trainerträningen mer måste jag säga. Men man kan tänka sig att cyklingen till och från jobbet nu mer är distansträning/uthållighet än högpulspass. De behövs ju de också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar